Καλώς Ήρθατε Αρχική σελίδα Ανακοινώσεις Συλλόγου Για τη συγκρότηση των τριμελών ομάδων υποστήριξης του ν. 4547/2018, στις σχολικές μονάδες

Τελευταια Νεα Συλλόγου

Εκδήλωση τιμής συνταξιούχων
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 39
Λασπάς Αναστάσιος

Περισσότερα...
Καταδίκη της τυφλής καταστολής κατά των διαδηλωτών εκπαιδευτικών στο μεγάλο συλλαλητήριο της 11ης Ιανουαρίου
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Ευχές
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Κριτική νόμου Αναδιοργάνωσης Δομών υποστήριξης της Εκπαίδευσης
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Κήρυξη τρίωρης στάσης εργασίας
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Εθελοντική Αιμοδοσία Συλλόγου
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
ΜΑΘΗΤΟΚΟΣΜΟΣ 2018
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Συνεργασία Συλλόγου «Εμ.Παπά» με σύμβουλο για τα ασφαλιστικά-συνταξιοδοτικά ζητήματα.
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...

Τελευταια Νεα Παρατάξεων

Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Δ.Α.Κ.Ε. Π.Ε.

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Α.Ε.ΕΚ.Ε.

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Α.Κ.Ε.

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Ε.ΔΡΑ.- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Π.Ε. Ν. ΣΕΡΡΩΝ

Περισσότερα...
Συλλογος Εκπαιδευτικων Π.Ε. Ν. Σερρων " Εμμανουηλ Παπας "
Για τη συγκρότηση των τριμελών ομάδων υποστήριξης του ν. 4547/2018, στις σχολικές μονάδες PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Ειρήνη   
Πέμπτη, 14 Μάρτιος 2019 23:35

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών «Ο Εμμανουήλ Παπάς» σε συνεδρίαση του στις 5-2-2019 ασχολήθηκε με το παραπάνω θέμα και αποφάσισε τα παρακάτω

Η Ειδική Αγωγή για ακόμη μια φορά στο στόχαστρο της πολιτικής υποβάθμισης. Ο εκπαιδευτικός μετατρέπεται σε πολυεργαλείο με το Ν. 4547/2018. Το Υπουργείο Παιδείας, με την εγκύκλιο 220703/Δ3, που έστειλε σε όλες τις σχολικές μονάδες στις 21/12/2018, καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να συγκροτήσουν τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, που προβλέπονται στο άρθρο 11 του ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α/12-06-2018), για τις νέες δομές στην Εκπαίδευση. Βάζει σε εφαρμογή το σχέδιο υποβάθμισης του ευαίσθητου χώρου της Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης το οποίο κινείται στη λογική της «ένταξης» των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο γενικό σχολείο χωρίς την αναγκαία επιστημονική υποστήριξη!

Με βάση το άρθρο 11 παράγραφος 2 του ν. 4547 και την εγκύκλιο για τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης προβλέπεται συγκεκριμένα ότι «….στις σχολικές μονάδες που δεν λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ., συνιστάται για την άσκηση της αρμοδιότητας αυτής ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών, η οποία υποστηρίζεται στο έργο της από το Κ.Ε.Σ.Υ., συγκροτείται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και αποτελείται από το διευθυντή ή τον υποδιευθυντή του σχολείου, τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό επικοινωνίας με το Κ.Ε.Σ.Υ. και τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος.»

Για να ασχοληθεί το ΚΕΣΥ με ένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (άρθρο 11, παράγραφος 4β) πρέπει να έχει «αιτιολογημένη εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων προς το Κ.Ε.Σ.Υ., από την οποία να προκύπτει ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή, τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών, καθώς και το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο έχει συνταχθεί και υλοποιηθεί από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή την Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης»!

Σε όσα σχολεία δε λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης), που στην πράξη είναι ελάχιστες, οι εκπαιδευτικοί μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (στις οποίες το ένα μόνο μέλος - ο υπεύθυνος επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ - έχει γνώσεις ειδικής αγωγής), αναλαμβάνουν την ευθύνη να κάνουν την πρώτη διάγνωση και να διαμορφώσουν κι εφαρμόσουν βραχύχρονα Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης! Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή και στη συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να έχουν στα χέρια τους επιστημονική διάγνωση!
Είναι προφανές ότι είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό να το κάνουν αυτό οι Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης! 

Η διαδικασία της αξιολόγησης διάγνωσης είναι έργο διεπιστημονικής ομάδας η οποία πρέπει να χαράσσει και τους άξονες της εκπαιδευτικής παρέμβασης! Ο νόμος 4547/18 προβλέπει ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων με τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, αφού αιτιολογημένα αποδείξει ότι πήρε όλα τα αναγκαία μέτρα και δεν υπήρχε κάποιο αποτέλεσμα, στέλνει τον μαθητή στο ΚΕΣΥ για ατομική αξιολόγηση και αξιολογική έκθεση-γνωμάτευση! Κι επειδή ο χρόνος είναι πολύτιμος για την έγκαιρη εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες η συγκεκριμένη διαδικασία είναι χρονοβόρα, με αποτέλεσμα οι οικογένειες των παιδιών αυτών να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα για την απαραίτητη διάγνωση.

Η πολιτεία, αντί να στελεχώσει με μόνιμους διορισμούς όλες τις δομές της ειδικής αγωγής, ώστε έγκαιρα και με επιστημονικό τρόπο να εξασφαλίζεται σε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες η αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη, μεταφέρει την ευθύνη του στις πλάτες των εκπαιδευτικών και μάλιστα της γενικής αγωγής! Γίνεται φανερό, πως μέσω της σύστασης των παραπάνω Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης Μαθητών/τριών μεταβιβάζονται τεράστιες ευθύνες στη σχολική μονάδα και δίνονται αρμοδιότητες στους εκπαιδευτικούς που δεν τους αναλογούν. Η όποια άτυπη παιδαγωγική αξιολόγηση κάνει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πάντα προς όφελος του μαθητή, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικαταστήσει τη διεπιστημονική αξιολόγηση-διάγνωση αλλά και πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης κάθε μαθητής. 
Η όλη διαδικασία φανερώνει τι κρύβεται πίσω από τη λογική της «συμπερίληψης και ένταξης» δομών, εκπαιδευτικών και μαθητών ειδικής αγωγής στα γενικά σχολεία, που προωθεί η κυβέρνηση με το Ν. 4547/18 υποβαθμίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση!
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων μετατρέπονται σε εκπαιδευτικό πολυεργαλείο!

Με βάση τα παραπάνω ζητάμε:

1. Την άμεση απόσυρση της με Αρ. Πρωτ. 220703/Δ3/21-12-2018 εγκυκλίου του Γενικού Γραμματέα του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τη σύσταση Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης Μαθητών/τριών.

2. Την άμεση κατάργηση της παρ. 4 του άρθρου 11 του Ν. 4547/2018, ώστε τα Κ.Ε.Σ.Υ., προκειμένου να αξιολογούν τους μαθητές να μην ζητούν από τις σχολικές μονάδες τα όσα αναφέρονται σε αυτή, επιφορτίζοντάς τες με μια απίστευτη γραφειοκρατία, αλλά να δέχονται, όπως γινόταν μέχρι τώρα με τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ., τις Περιγραφικές Παιδαγωγικές Εκθέσεις από τις σχολικές μονάδες.

3. Την σύσταση Ε.Δ.Ε.Α.Υ. με οργανικές θέσεις για την κάλυψη των αναγκών όλων των σχολικών μονάδων της χώρας.

 
Design by Next Level Design Lizenztyp CC