Καλώς Ήρθατε Αρχική σελίδα Ανακοινώσεις Συλλόγου ΠΡΟΤΑΣΗ - ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Τελευταια Νεα Συλλόγου

Εκδήλωση τιμής συνταξιούχων
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 39
Λασπάς Αναστάσιος

Περισσότερα...
Καταδίκη της τυφλής καταστολής κατά των διαδηλωτών εκπαιδευτικών στο μεγάλο συλλαλητήριο της 11ης Ιανουαρίου
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Ευχές
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Κριτική νόμου Αναδιοργάνωσης Δομών υποστήριξης της Εκπαίδευσης
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Κήρυξη τρίωρης στάσης εργασίας
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Εθελοντική Αιμοδοσία Συλλόγου
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
ΜΑΘΗΤΟΚΟΣΜΟΣ 2018
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Συνεργασία Συλλόγου «Εμ.Παπά» με σύμβουλο για τα ασφαλιστικά-συνταξιοδοτικά ζητήματα.
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...

Τελευταια Νεα Παρατάξεων

Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Δ.Α.Κ.Ε. Π.Ε.

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Α.Ε.ΕΚ.Ε.

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Α.Κ.Ε.

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Ε.ΔΡΑ.- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Π.Ε. Ν. ΣΕΡΡΩΝ

Περισσότερα...
Συλλογος Εκπαιδευτικων Π.Ε. Ν. Σερρων " Εμμανουηλ Παπας "
ΠΡΟΤΑΣΗ - ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Ειρήνη   
Πέμπτη, 14 Μάρτιος 2019 23:46

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών «Ο Εμμανουήλ Παπάς» σε συνεδρίαση του στις 5-2-2019 ασχολήθηκε με το παραπάνω θέμα και  αποφάσισε τα παρακάτω:

Από το 1997 στη χώρα μας λειτουργεί  ο θεσμός του ολοήμερου Νηπιαγωγείου, το οποίο λειτουργεί με « αντισταθμιστικό χαρακτήρα: ένας από τους σκοπούς του  είναι η παροχή ποιοτικού επιπέδου ερεθισμάτων και αγωγής σε παιδιά που προέρχονται από χαμηλότερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα με περιορισμένες εκπαιδευτικές και πολιτιστικές εμπειρίες, ώστε να εξασφαλίζονται, κατά το δυνατόν, ίσες αφετηρίες για όλα τα παιδιά στην πορεία τους προς την κατάκτηση της γνώσης και τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους.»  Ως εκ τούτου ο περισσότερος και ποιοτικότερος χρόνος παραμονής σε αυτό  παρέχει περισσότερες ευκαιρίες για μάθηση στα παιδιά, απ' ότι το κλασικό Νηπιαγωγείο

 Στην ολοήμερη προσχολική μονάδα, η οποία  λειτουργεί ως μια συμβιωτική κοινωνική ομάδα με περισσότερα ειδικευμένα πρόσωπα το πρόγραμμα και οι  παιδαγωγικοί  στόχοι διαμορφώνονται   από κοινού μέσα σε ένα πνεύμα συνεργασίας.

Βασισμένος στην αρχή της ίσης συμμετοχής και των δύο νηπιαγωγών στην οργάνωση του ολοήμερου τμήματος ο κανονισμός λειτουργίας των Νηπιαγωγείων όριζε την εναλλαγή βάρδιας των Νηπιαγωγών του ολοήμερου τμήματος σε εβδομαδιαία βάση.

Εντούτοις από 05-08-2016 με την υπ. Αρ. Πρωτοκόλλου : 130272/Δ  απόφαση του Υπουργού Παιδείας ορίστηκε ο Ενιαίος  Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ο οποίος μεταξύ άλλων επέβαλε τον ορισμό ενός παιδαγωγού στην πρωινή ή την απογευματινή βάρδια καταργώντας τη δυνατότητα της εναλλαγής βάρδιας.

Συγκριμένα η εν λόγω απόφαση για αυτό το θέμα προβλέπει τα εξής:

  •   Με απόφαση και σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζονται ο/οι εκπαιδευτικός/οί που διδάσκουν στο υποχρεωτικό πρόγραµµα και ο/οι εκπαιδευτικός/οί που διδάσκουν στο Ολοήµερο Πρόγραµµα. Σε περίπτωση διαφωνίας την οριστική λύση δίνει ο/η Σχολικός/ή Σύµβουλος και σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία ο Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων
  •    Κατά τη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων σε καµία περίπτωση, δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών το οποίο ορίζεται σύµφωνα µε τις κείµενες διατάξεις.    

Η εφαρμογή αυτού του τρόπου λειτουργίας τα τελευταία 3 χρόνια απέδειξε ότι δημιουργεί ένα πλήθος προβλημάτων στη λειτουργία των Νηπιαγωγείων  αφού έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το πνεύμα λειτουργίας του ολοήμερου τμήματος γιατί παγιώνει έναν από τους δυο εκπαιδευτικούς σε μια βάρδια η οποία μοιραία του στερεί την εμπλοκή σε δράσεις και προγράμματα που από τη φύση τους μόνο στο πρωινό ή το απογευματινό τμήμα μπορούν αντίστοιχα  να πραγματοποιηθούν.

Επιπλέον σύμφωνα με την Αρ. Πρωτ.: Φ.7/ΦΜ/143031/Δ1 ορίζονται τα εξής:

  "......Με απόφαση και σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς τα τμήματα. Ο/η εκπαιδευτικός αναλαμβάνει το τμήμα που του/της ανατίθεται για όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ο/η Διευθυντής/τρια-Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου, λαμβάνοντας υπόψη την τελευταία κατανομή τμημάτων που ίσχυσε κατά το προηγούμενο σχολικό έτος στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, φροντίζει ώστε όλοι οι νηπιαγωγοί (μόνιμοι, αναπληρωτές, αποσπασμένοι) να αναλαμβάνουν ανά έτος, κυκλικά και εκ περιτροπής, το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα. Συνιστάται η ανάληψη προαιρετικού ολοήμερου τμήματος για δεύτερη συνεχή σχολική χρονιά από τον ίδιο εκπαιδευτικό, να γίνεται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων.  ...."

Πρακτικά η παραπάνω οδηγία είναι αδύνατο να εφαρμοσθεί σε μεγάλο αριθμό σχολείων καθώς είναι δεδομένο ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο μετακινούνται  λόγω υπηρεσιακών μεταβολών (π.χ υπεράριθμοι, αποσπασμένοι ,αναπληρωτές κ.λ.π) και  ως εκ τούτου οι πιθανότητες να κάνουν χρήση της παραπάνω  διάταξης είναι απειροελάχιστες ως μηδαμινές αφού ελάχιστοι  τοποθετούνται στην ίδια σχολική μονάδα και σε κάθε άλλη περίπτωση οι περισσότεροι  δεν μπορούν  να διεκδικήσουν το νόμιμο δικαίωμα τους για χρήση άλλης βάρδιας από αυτήν που έκαναν  την προηγούμενη χρονιά γιατί κάτι τέτοιο ίσως δεν είναι εφικτό.

Αποτέλεσμα αυτής της δυσλειτουργίας είναι κάποιοι εκπαιδευτικοί να καθηλώνονται σε μια βάρδια και έτσι να μη  μπορεί να υπάρξει ενιαία γραμμή δράσης και συνεργασία των Νηπιαγωγών, με κοινούς σκοπούς και στόχους, σε ισότιμο κι όχι ιεραρχικά διαβαθμισμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Δημιουργούνται επίσης προβλήματα στην  εύρυθμη λειτουργία του Νηπιαγωγείου (ασθένειες εκπαιδευτικών, συνεργασία με φορείς κ.ά.)  καθώς και στην ισότιμη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη σχολική ζωή (ενημερώσεις γονέων, εκδηλώσεις, διδακτικές επισκέψεις κ.ά.)

Εν κατακλείδι, ζητούμε άμεσα  να δοθεί η δυνατότητα στο Σύλλογο Διδασκόντων να αποφασίζει για τον τρόπο λειτουργίας του ολοήμερου τμήματος στα Νηπιαγωγεία, είτεμε  εναλλαγή  βάρδιας σε εβδομαδιαία βάση είτε με σταθερή βάρδια εξαιτίας των  λόγων που προαναφέρθηκαν και επιπλέον γιατί δεν προκαλεί  καμία πρόσθετη δαπάνη για το ελληνικό δημόσιο

 
Design by Next Level Design Lizenztyp CC