Καλώς Ήρθατε Αρχική σελίδα Ανακοινώσεις Συλλόγου Άμεση απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου

Τελευταια Νεα Συλλόγου

Αίτημα για έγκαιρη και χρονικά σταθερή μισθοδοσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Αλλαγή πλαισίου αμοιβαίων μεταθέσεων
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Αίτημα για ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών με ηλεκτρονικό τρόπο
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Καλή σχολική χρονιά
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ : 19– 9 –2019
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Εκδήλωση τιμής συνταξιούχων
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 39
Λασπάς Αναστάσιος

Περισσότερα...
Καταδίκη της τυφλής καταστολής κατά των διαδηλωτών εκπαιδευτικών στο μεγάλο συλλαλητήριο της 11ης Ιανουαρίου
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Ευχές
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Κριτική νόμου Αναδιοργάνωσης Δομών υποστήριξης της Εκπαίδευσης
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...

Τελευταια Νεα Παρατάξεων

Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Δ.Α.Κ.Ε. Π.Ε.

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Α.Ε.ΕΚ.Ε.

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Α.Κ.Ε.

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Ε.ΔΡΑ.- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Π.Ε. Ν. ΣΕΡΡΩΝ

Περισσότερα...
Συλλογος Εκπαιδευτικων Π.Ε. Ν. Σερρων " Εμμανουηλ Παπας "
Άμεση απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Ειρήνη   
Κυριακή, 17 Μάιος 2020 13:00

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών «Ο Εμμανουήλ Παπάς» σε συνεδρίαση του στις 05-05-20 ασχολήθηκε με το παραπάνω θέμα και ομόφωνα αποφάσισε τα παρακάτω:

Εν μέσω πανδημίας, με τα προβλήματα στην Εκπαίδευση να γιγαντώνονται, με σχολεία και πανεπιστήμια κλειστά, το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας καταπατώντας κάθε δημοκρατική διαδικασία, φέρνει ένα νομοσχέδιο-οδοστρωτήρα, με σαρωτικές αλλαγές που καλύπτουν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και οι οποίες μετατρέπουν το σχολείο σε ένα σκληρά ανταγωνιστικό χώρο, με συνεχείς εξετάσεις για τους μαθητές και τη δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης πάνω από τα κεφάλια των εκπαιδευτικών.

Το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει κανένα από τα μεγάλα και επείγοντα προβλήματα της εκπαίδευσης, δε λαμβάνει υπόψη καμία από τις διεκδικήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος.

Πρόκειται για εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της πολιτείας.

Προβλέπει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο από 22 στους 26! Επιπλέον, από 7/θ σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα. Οι παραπάνω ρυθμίσεις θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. Κατά συνέπεια υποβαθμίζεται η ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και ταυτόχρονα χτυπά την εργασία των εκπαιδευτικών με τον δραστικό περιορισμό των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της συρρίκνωσης των θέσεων εργασίας. Θα προκύψουν πολλές υπεραριθμίες ΠΕ70 και ΠΕ60 σε κάθε ΠΥΣΠΕ που δε θα μπορεί να ¨εξυπηρετηθούν¨ με τοποθετήσεις στα όμορα σχολεία και θα τοποθετούνται με βάση τις ανάγκες της υπηρεσίας.

Η κυβέρνηση, προτάσσει άλλες προτεραιότητες και συμφέροντα, εισάγοντας τη Φυσική Αγωγή, τα Αγγλικά και τη ρομποτική ως διακριτά γνωστικά αντικείμενα. Η Υπουργός Παιδείας συνεπαρμένη από τους νόμους της νεοφιλελεύθερης αγοράς και τις λογικές της ιδιωτικής εκπαίδευσης παραβλέπει τα χρόνια και καίρια προβλήματα που ταλανίζουν τα δημόσια νηπιαγωγεία με αποκλειστική ευθύνη του κράτους (όπως κτιριακές ανάγκες, υποχρηματοδότηση για λειτουργικές ανάγκες, ελλείψεις σε προσωπικό, εκπαιδευτικούς γενικής, ειδικής αγωγής, ειδικό βοηθητικό προσωπικό κ.ά.). Παρακάμπτει την Ευρωπαϊκή εμπειρία, όπου σύμφωνα με την απεικόνηση του δικτύου Ευρυδίκη (Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης για τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις πολιτικές στην Ευρώπη) η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών συστημάτων εισάγει την εκμάθηση της πρώτης ξένης γλώσσα στην ηλικία των 6 με 7 ετών (με την εισαγωγή στο Δημοτικό Σχολείο) και σε πολλές χώρες ακόμα και αργότερα δηλαδή στην ηλικία μεταξύ 8 και 9 ετών. Ταυτόχρονα παραβλέπει και την απόφαση της ΔΟΕ και της Συνόδου Κοσμητόρων και Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας που καταδεικνύει την άστοχη και επικίνδυνη παιδαγωγική αποτύπωση μιας τέτοιας ενέργειας και αποτυπώνει την συμπόρευση όλης της πανεπιστημιακής κοινότητας απέναντι σε αυτή τη ρύθμιση με τον κλάδο των εκπαιδευτικών.

Στην ίδια αντι-παιδαγωγική κατεύθυνση κινείται και η εισαγωγή των λεγόμενων «εργαστηρίων δεξιοτήτων». Την ίδια στιγμή που δεν παίρνεται κανένα μέτρο για την ενίσχυση των σχολικών υποδομών σε εργαστήρια, τεχνολογικά μέσα, εποπτικό υλικό, ώστε να αναβαθμιστεί η δουλειά τους εκπαιδευτικού της τάξης, το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στη υποβάθμιση του έργου του εκπαιδευτικού, στην απαξίωση της γενικής μόρφωσης και την αντικατάστασή της με τη διδασκαλία «δεξιοτήτων».

Η Υπουργός και το επιτελείο της όχι μόνο αδιαφορούν για τους αναπληρωτές που επί 10 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων αλλά τους τιμωρούν για μια ακόμα φόρα. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας π.χ. για λόγους υγείας ή εγκυμοσύνης.

Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έρχεται ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες».

Επίσης, με απόφαση του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και με εισήγηση του Δ/ντή και πρόταση του ΣΔ, θα ορίζονται στην αρχή κάθε σχολικού έτους δύο εκπαιδευτικοί εμπιστοσύνης, από το υπάρχον προσωπικό επιδιώκοντας την εξοικονόμηση χρημάτων ενώ θα έπρεπε να προσλάβει ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Εγείρονται ζητήματα και ερωτήματα για τις αρμοδιότητες και τους ρόλους του εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης. Ο θεσμός αυτός είναι καταδικασμένος σε πλήρη αποτυχία. Ο όρος «εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης» είναι εντελώς άστοχος και προσβλητικός προς το σύνολο των υπόλοιπων εκπαιδευτικών. Το κυρίαρχο πρόσωπο που εμπιστεύονται οι μαθητές είναι ο δάσκαλος της τάξης τους και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει με διοικητικές πράξεις. Η εμπιστοσύνη «χτίζεται» και δεν προκύπτει από ανάθεση.

Επιδίωξη της κυβέρνησης μέσω του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου είναι να επιβάλλει την τιμωρητική αξιολόγηση, η οποία στην ουσία αποτελεί συνέχεια της αξιολόγησης του 2013 (Π.Δ.152) που με αγώνες απέτρεψε και ανέτρεψε συνολικά ο Κλάδος. Υποχρεώνεται η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων καθολικά και εκπαιδευτικών (αρχικά σε Πρότυπα και Πειραματικά), που θα οδηγήσει σε στοχοποίηση των Συναδέλφων και κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων, σε ένα σχέδιο που είναι βγαλμένο από τα πιο ακραία νεοφιλελεύθερα σενάρια άσκησης πολιτικής. Μια πρόταση που δεν έχει καμία σχέση με την ανατροφοδότηση, τον αναστοχασμό και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και που ακολουθεί το λεγόμενο «αγγλοσαξωνικό μοντέλο», το οποίο έχει αποτύχει σε όλα τα επίπεδα σε όσες χώρες έχει εφαρμοστεί. Προβλέπονται εσωτερικές διαδικασίες σε κάθε σχολική μονάδα, τελική εξωτερική αξιολόγηση και ανάρτηση σε ηλεκτρονική πλατφόρμα. Είναι βέβαιο πως η κατάληξη θα είναι τα σχολεία να κατηγοριοποιούνται με σειρά κατάταξης και ανάλογα με τη βαθμολογία που επιτυγχάνουν ανά δήμο και ανά περιφερειακή ενότητα.

Αυξάνεται ο αριθμός των Πρότυπων σχολείων και θεσμοθετούνται περισσότερες εξετάσεις εισαγωγής και σκληρή αξιολόγηση. Οι εξουθενωτικές εξετάσεις αποτελούν διάκριση των αρίστων μαθητών για την κυβέρνηση.

Καταγγέλλουμε

την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. για το εκδικητικό μένος που επιδεικνύει απέναντι σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τη στιγμή που η κυβέρνηση ζητάει από όλους τους πολίτες αναλαμβάνοντας την ατομική τους ευθύνη να παραμείνουν στο σπίτι, εκείνη με πρωτοφανή αυταρχισμό φέρνει νομοσχέδιο προς ψήφιση στη Βουλή η οποία υπολειτουργεί, με μοναδικό στόχο και σκοπό την ενίσχυση των ιδιωτικών συμφερόντων στον τομέα της εκπαίδευσης.

Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο δεν πρέπει να κατατεθεί! Τώρα είναι ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να οργανώσουν την πάλη ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης.

Το μέλλον μας θα εξαρτηθεί από το επίπεδο της οργάνωσής μας και του αγώνα μας. Οδηγός μας, η εμπειρία του πρόσφατου παρελθόντος στη νέα πορεία υπεράσπισης του δημόσιου δωρεάν σχολείου, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, των εργασιακών μας δικαιωμάτων, των κοινωνικών μας κατακτήσεων.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

ΟΛΟΙ οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες καλούνται σε μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση στις 13 Μαΐου, στις 11:00μ.μ., στα γραφεία της Διεύθυνσης ΠΕ. Ν. Σερρών, ενάντια στο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία και ενάντια στην τροπολογία της ντροπής.

 
Design by Next Level Design Lizenztyp CC