Καλώς Ήρθατε Αρχική σελίδα Ανακοινώσεις Συλλόγου Απεργία-Αποχή από την επιχειρούμενη αξιολόγηση-οδηγίες για την εφαρμογή της

Τελευταια Νεα Συλλόγου

Aνασυγκρότηση ΠΥΣΠΕ Σερρών με αυθαίρετο διορισμό συναδέλφων στις θέσεις των Αιρετών
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Απόσυρση του νομοσχεδίου για τα Πανεπιστήμια
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Διασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Νηπιαγωγών
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Απεργία-Αποχή από την επιχειρούμενη αξιολόγηση-οδηγίες για την εφαρμογή της
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Διευκρινίσεις για την Απεργία -Αποχή
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Ενημερωτική τηλεδιάσκεψη των μελών του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών για την αξιολόγηση από μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Δείτε εδώ την Τηλεδιάσκεψη για την Αυτοαξιολόγηση
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Απάντηση στον ΣΥΚΠΕ
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών-σπάσιμο των πολυπληθών τμημάτων όπου υπάρχουν αίθουσες-μείωση του αριθμού μαθητών στους 15 ανά τμήμα
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ : 9– 9 –2020 & ΩΡΑ 19:30
Ανακοινώσεις Συλλόγου

Περισσότερα...

Τελευταια Νεα Παρατάξεων

Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Α.Ε.ΕΚ.Ε.

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Δ.Α.Κ.Ε. Π.Ε.

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Α.Κ.Ε.

Περισσότερα...
Ανακοινώσεις της παράταξης προς τους εκπαιδευτικούς
Ε.ΔΡΑ.- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Π.Ε. Ν. ΣΕΡΡΩΝ

Περισσότερα...
Συλλογος Εκπαιδευτικων Π.Ε. Ν. Σερρων " Εμμανουηλ Παπας "
Απεργία-Αποχή από την επιχειρούμενη αξιολόγηση-οδηγίες για την εφαρμογή της PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Ειρήνη   
Κυριακή, 14 Φεβρουάριος 2021 06:52

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών «Ο Εμμανουήλ Παπάς» ασχολήθηκε με το παραπάνω θέμα και αποφάσισε τα παρακάτω:

Το Υπουργείο Παιδείας, για μια ακόμη φορά, εντελώς αιφνιδιαστικά, δημοσιοποίησε το ΦΕΚ 140/2021 για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων. Τώρα, εν μέσω πανδημίας και πάλι, με εκπαιδευτικούς και μαθητές να αγωνίζονται να επιβιώσουν και να κρατήσουν ζωντανή τη φλόγα της μάθησης σε σχολεία ανοιχτά, έπειτα από δίμηνη αναστολή λειτουργίας η κυβέρνηση προχωρά στην έκδοση της Υπουργικής Απόφασης «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο».Είναι προφανής η αδυναμία της πολιτικής ηγεσίας να αντιληφθεί ότι, με δεδομένα το μεγάλο χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει χωρίς καμία αξιολόγηση, την προκατάληψη και τις φοβίες που υπάρχουν για την εφαρμογή του θεσμού, καθώς και το τεράστιο κίνημα λαϊκισμού που διαπερνά την ελληνική κοινωνία και επηρεάζει τους πάντες, για να εφαρμοστεί και ιδιαίτερα για να πετύχει ένα σύστημα αξιολόγησης πρέπει να συζητηθεί και να τύχει της αποδοχής όλων.

Το νομοθέτημα του ΥΠΑΙΘ:

Συντηρεί τις δομές διοίκησης και εποπτείας που είχε δημιουργήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, οι οποίες έχουν καταγγελθεί ως αναποτελεσματικές και έχει ζητηθεί η κατάργησή τους από τη ΔΟΕ.

Δεν παρέχει καμία υποστήριξη στις σχολικές μονάδες, στους/στις διευθυντές/τριες των σχολείων και στους/στις εκπαιδευτικούς της τάξης. Τα απομακρυσμένα ΠΕΚΕΣ και οι Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, από τις έδρες των Περιφερειών, χωρίς ουσιαστικά να έχουν πραγματική γνώση των συνθηκών που επικρατούν, θα αξιολογήσουν σχολικές μονάδες .

Δεν παρέχει πολιτικές υποστήριξης του δημόσιου σχολείου στην κατεύθυνση της εισαγωγής νέων καινοτομιών, της εποπτείας – καθοδήγησης, της επιμόρφωσης.

Δεν εξασφαλίζει κανένα περιθώριο αυτονομίας στη σχολική μονάδα, ώστε να χαράξει εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική με βάση τις ιδιαιτερότητές της, καθώς τα πάντα καθορίζονται κεντρικά.

Μετατρέπει μια σχολική διαδικασία σε δημόσιο θέαμα με την ανάρτηση της αξιολόγησης στις ιστοσελίδες των σχολείων. Για ποιο λόγο γίνεται αυτό; Τι εξυπηρετεί; Από πού προκύπτει ότι τα σχολεία είναι υποχρεωμένα να διαθέτουν ιστοσελίδες;

Καθιερώνει την εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων τόσο από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (και μάλιστα με δεκάβαθμη κλίμακα αξιολόγησης στην τεκμηριωμένη αποτίμηση των λειτουργιών του σχολείου ανά θεματικό άξονα) όσο και από τα ΠΕΚΕΣ, με τελικό αποδέκτη την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.).

Εμφανίζει τέτοια βιασύνη στην εφαρμογή του που για την πρώτη χρονιά θα γίνει αποτίμηση χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί ο Συλλογικός προγραμματισμός και η υλοποίηση των σχεδίων δράσης, την ευθύνη των οποίων έχει ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, σε μια περίοδο που λόγω των μέτρων έχουν ανασταλεί πολλές λειτουργίες του σχολείου (διδακτικές επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.ά.). Η χρονική στιγμή που επιλέγεται, εν μέσω πανδημίας, είναι εντελώς άστοχη, καθώς προτεραιότητα πρέπει να είναι η κάλυψη των μαθησιακών κενών που προέκυψαν κατά την περίοδο της τηλεκπαίδευσης και η ασφαλής λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Παρουσιάζει σημαντικές ομοιότητες με το προηγούμενο νόμο (θεματικοί άξονες, κυριαρχικός ρόλος του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, εμπλοκή σχολικού Συμβουλίου, ομάδες δράσης και τετράβαθμη κλίμακα αξιολόγησης η οποία περιλαμβάνει και τον χαρακτηρισμό «μη επαρκής».

Δεν αλλάζει σε τίποτα τη λειτουργία της σχολικής τάξης και δεν προσφέρει τίποτα στους μαθητές. Αποτελεί μία καθαρά γραφειοκρατικού τύπου διαδικασία. Ενδιαφέρεται για τις πολιτικές εντυπώσεις και όχι για την ουσία.

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Σερρών

στηρίζουμε την ομόφωνη απόφαση της Δ.Ο.Ε. για απεργία-αποχή

από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) καθώς καιαπό την Υπουργική Απόφαση «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» και καλύπτουμε πλήρως τους συναδέλφους στο να μην τις εφαρμόσουν, με την πλήρη νομική τεκμηρίωση και στήριξη όλων μας των ενεργειών.

Σε αυτή τη βάση, καλούμε επιπλέον:

Τους Συλλόγους Διδασκόντων να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε. και με βάση αυτή την απόφαση, να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της Υ.Α. (ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης»).Ειδικά καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολείων, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κ.τ.λ.) να συνταχθούν με την απόφαση του κλάδου συμμετέχοντας στην απεργία – αποχή. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν δυναμικά στην απεργία-αποχή της Δ.Ο.Ε. αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης και συγκεκριμένα:

$1·       Τους συναδέλφους διευθυντές, τις διευθύντριες, προϊσταμένους και προϊστάμενες, πριν την έναρξη της ειδικής συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και ότι δεν συμμετέχουν σε καμία αξιολογική διαδικασία.

$1·       Τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς-μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων να δηλώσουν, πριν την έναρξη της διαδικασίας της ειδικής συνεδρίασης, ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή. Έτσι διαπιστώνεται η αδυναμία πραγματοποίησης της Ειδικής Συνεδρίασης ελλείψει απαρτίας λόγω συμμετοχής της πλειοψηφίας ή του συνόλου των εκπαιδευτικών στην νομίμως κηρυγμένη απεργία αποχή της ΔΟΕαπό κάθε αξιολογική διαδικασία που προβλέπεται στην Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-1-2021 (συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κλπ.)

$1·       Η δήλωση αυτή, όλων των παραπάνωθα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας αποστέλλεται συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.

$1·       Οι ειδικότητες, αναπληρωτές που υπηρετούν σε περισσότερα του ενός σχολεία δηλώνουν απεργία –αποχή σε κάθε σχολείο ξεχωριστά.

$1·       Οι συνάδελφοι που υπηρετούν στα ειδικά σχολεία και δεν ανήκουν στην ΔΟΕ (Κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, σχολικοί νοσηλευτές κ.α) συντάσσονται με την απόφαση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ που κήρυξε απεργία –αποχή.

$1·       Οι συναδέλφισσες/λφοι νηπιαγωγοί/δάσκαλοι που υπηρετούν σε μονοθέσια νηπιαγωγεία και δημοτικά πρωτοκολλούν την υπεύθυνη δήλωση απεργίας αποχής στο πρωτόκολλο του σχολείου.

$1·       Με βάση το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων για να υπάρχει απαρτία στο όργανο, πρέπει οι παρόντες να είναι περισσότεροι από τους απόντες. Οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή θεωρούνται απόντες, με αποτέλεσμα στην έναρξη της συνεδρίασης να τίθεται θέμα απαρτίας του Συλλόγου Διδασκόντων. Εάν δεν υπάρχει απαρτία (συμμετέχουν, δηλαδή, οι περισσότεροι συνάδελφοι στην απεργία-αποχή), η συνεδρίαση δεν πραγματοποιείται και δεν συντάσσεται σχετικό πρακτικό στο Βιβλίο πρακτικών του Συλλόγου Διδασκόντων. Αν ο Διευθυντής επιμείνει στην καταγραφή πρακτικού στο βιβλίο πρακτικών, παρά την έλλειψη απαρτίας, τότε οι συνάδελφοι υποβάλλουν εκ νέου τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία- αποχή, ζητούν την καταχώρηση της και αποχωρούν από την διαδικασία. Εάν υπάρχει απαρτία, οι συμμετέχοντες στην απεργία-αποχή απαιτούν να καταχωρηθεί το περιεχόμενο της δήλωσης, ως άποψή τους, στο βιβλίο πρακτικών, ώστε να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και να μην υποχρεωθούν στη συμμετοχή τους στην αξιολογική διαδικασία (συγκρότηση ομάδων εργασίας, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κλπ.).

$1·       Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Με βάση την εμπειρία της απεργίας – αποχής στο υπόλοιπο Δημόσιο, δεν προκύπτει, με τα υπάρχοντα δεδομένα, οικονομική επίπτωση για τους συμμετέχοντες.

$1·       Τις επόμενες μέρες το Δ.Σ του Συλλόγου θα διοργανώσει ενημερωτική τηλεδιάσκεψη με συμμετοχή μελών από το Δ.Σ. της ΔΟΕ ώστε οι συναδέλφισσες/φοι να ενημερωθούν πλήρως για το περιεχόμενο των νομοθετημάτων.

   Συνάδελφοι,

ο αγώνας για την αποτροπή της εφαρμογής της αντιδραστικής αξιολόγησης που επιβάλλει η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας, άρχισε, κλιμακώνεται και θα είναι νικηφόρος όπως ήταν ενάντια στην αξιολόγηση-χειραγώγηση του Π.Δ. 152/2013 και του ν.4024/2011. Όπως αφήσαμε στα χαρτιά τις ρυθμίσεις για την αναμετάδοση του μαθήματος και τις κάμερες στην τάξη, όπως ακυρώσαμε τις πραξικοπηματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με τις εκλογές – παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με το εμφατικό 95% αποχή, έτσι και τώρα μπορούμε να εμποδίσουμε τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.Το Δ.Σ. του Συλλόγου θα ενημερώνει άμεσα τους εκπαιδευτικούς και θα τους δίνει, νομικά κατοχυρωμένες, κατευθύνσεις, ώστε να μην υλοποιηθούν τα σχέδια της Κυβέρνησης. Τη μάχη θα τη δώσουμε οργανωμένα, συλλογικά, μαζικά και μαχητικά. Συμμετέχουν όλες και όλοι στην απεργία-αποχή.

                                                

                                                        Για το Δ.Σ. του Συλλόγου

Ο Πρόεδρος                                                                                         Η Γενική Γραμματέας

Στεφάνου Πασχάλης                                                                             Ρατκίδου Φωτεινή

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 06 Απρίλιος 2021 12:07
 
Design by Next Level Design Lizenztyp CC